diumenge, 12 de desembre del 2010

el fanatisme* en xifres

L'altre dia estavem tots reunits al voltant de la tele mirant el programa No me la puc treure del cap (que des que van sortir els Gossos ja ha perdut tota la gràcia... perdoneu, però algú ho havia de dir!!). En un moment donat van sortir unes imatges del concert del Raimon que era el protagonista de l'episodi, i vaig dir, tota sorpresa:

- Collons!! Sí que tenia fans aquest home!!
- Abans la gent es movia per uns ideals, no com ara... - va respondre ma mare.

No vaig acabar d'entendre aquesta afirmació, sincerament. Abans també es feien cançons xorres... Si yo tuviera una escoba cuantas cosas barreria! Què passa, jo a les cançons del meu grup preferit els hi trobo sentit. D'acord: no parlen de pobles oprimits ni d'estaques que s'han de tombar, però diuen coses que fan pensar, que t'identifiquen, i fins i tot et pots inventar un doble sentit a la cançó per fer-te-les més teves.

I llavors és quan fas una valoració de tots aquests anys fent de gruppie. I un dissabte et poses a mirar l'agenda i a fer càlculs: 46 concerts (d'aquí a 4 (que no sé quan serà...) festa grossa!!!) i 29 municipis visitats (dels quals NOMÉS 16 són de la província del Girona, i sens dubte el que més he trepitjat (mal em pesi) és Barcelona). I en un moment d'èxtasi matemàtica i amb l'ajuda del google maps, em vaig dedicar a comptar quants quilòmetres havia fet seguint els Gossos (sí, ho sé, és molt freaki, no m'ho tingueu en compte). Total: 6.761 KM recorreguts (que vindria a ser el mateix aproximadament que anar a Tallinn (capital d'Estònia...per allà dalt) i tornar. Tot això en 6 anys, des d'aquell 24 de setembre de 2004 que casualment vaig topar-me amb ells a Santa Coloma de Farners. Va ser un fletxassu. Ah... i no voldria oblidar-me tampoc de tota la gent que he conegut al llarg d'aquests anys i que hem compartit tantes primeres files... (elles sí que són fans de debó!!!)

A casa no ho han entès mai (Un altre cop, Glòria? però si els vas veure la setmana passada!!), tot i que ara quan fa temps que no vaig a un concert em pregunten què passa amb els Gossos. El pitjor és que ja estic esperant que amb al nou any que comença tornin a omplir l'agenda de concerts!!!


21/06/2005: el meu tercer concert de Gossos,
però va ser el primer que no va ser un encontre casual.

7/12/2010: el meu darrer concert de Gossos, a Gurb,
i amb gent molt maca!!!



* Un dia en Roger va dir que no li agradava dir FANS sinó SEGUIDORS... però llavors va afegir que jo sí que era fan. Per tant si algú no se sent aludit pel títol, podeu canviar-ho per seguidors. A mi fan (de fanàtica, va dir) ja em va bé xD

1 comentari:

  1. Tens molta rao kuan dius allo de k et diuen una altre vegada pero si els vas veure la setmana passada. A mi tambe m'ho diuen amb els amics,que si no els he vist prou ja que si no em canso de les mateixes cançons cada concert. pero jo els hi dic k no k els amics son unics i no n'hi han d'iguals per mi son els millors!!!!

    ResponElimina