divendres, 9 de setembre del 2011

Sopa de Cabra (III): Instants del temps

Passat

Sopa de Cabra són els guateques que feiem els estius de la meva infància a ca la meva àvia amb el disc "La Roda" sonant de fons. Sopa de Cabra és aquell pòster de la revista dels Súpers de l'any 1998 que encara conservo com un tresor. Sopa de Cabra és aquell curs de guitarra que vaig fer quan tenia 10 anys a l'escola, i davant de la meva insistència, la professora va cedir a ensenyar-nos a tocar un tema dels Sopa: "Tot queda igual".  Sopa de Cabra és aquella notícia per TV3 un migdia de desembre de l'any 2000, enunciant que feien una "parada indefinida" (mai oblidaré aquesta expressió!). Sopa de Cabra és aquell emotiu pregó que va fer tremolar la Plaça del Vi l'any 2001 i en Quintana convidant a cantar a l'alcalde d'aleshores (Quim Nadal). Sopa de Cabra és aquell 3 de novembre de 2001 a barrakes de Girona que recordo com si fos ahir: aquella noia que plorava, aquells borratxos, en Josep Thió tant a la vora, els meus pares flanquejant-nos al meu germà i a mi per no morir aixafats en un dels concerts més multitudinaris que recordo a la Copa, la gent enfilada sobre els lavabos,... Sopa de Cabra són aquells 3 darrers concerts a Razzmatazz i el bombardeig de notícies. I la ràbia per no haver-hi pogut anar.


Fira del Disc de Girona (2003) amb en Cuco...
vaya flipada i vaya pintes!!!

Aquell estiu del 2002 llegint-me la seva biografia (el llibre més gruixut que he llegit mai, que feia una olor especial que sempre més recordaré), que uns mesos després em van signar ja com a ex-sopes a la Fira del Disc de Girona. Aquell dia quan vaig tenir en Gerard Quintana davant meu no se'm va acudir res més que dir-li "Xoca-la!". No us enganyo si us dic que no em vaig rentar la mà durant uns quants dies!!! Els meus 15 anys, al Corte Inglés de Girona anant a recollir un autògraf d'en Quintana i el "Ben Endins" nou de trinca sonant al discman.  DVDs, reedicions de discos, un suposat retorn l'any 2006, i un disc d'homenatge. Ja fa 5 anys escrivia al fotolog que feia 5 anys que havien plegat els Sopa.



Futur


El futur es va començar a escriure aquell dia que va sorgir el rumor d'un suposat retorn dels Sopa. Aquesta vegada semblava que anava en sèriu. Hi havia cartells per Girona. I va sorgir la notícia. I el concert. I la bogeria per comprar les entrades. I la resta de concerts. I les especulacions. I les crítiques. Mai plou a gust de tothom. El futur eren 6 mesos per davant de nerviosisme, d'il·lusió, de tornar a escoltar discos que estaven en una lleixa des de feia anys,... I el futur també és la incògnita que s'amaga darrera aquell 1 d'octubre després del darrer concert de la banda a Girona.  Em fa il·lusió pensar que el dia 30 els tornaré a veure (i per tant la tornada a la realitat no serà una patacada tant forta). Però em fa por pensar (com ja deixen entreveure alguns diaris) que és molt possible que si han allargat aquest "concert únic", també es pugui allargar en una gira (o més d'una) i fins i tot en un possible nou disc. Part de la màgia d'aquest retorn és tornar a reviure moments de fa 10 anys, tornar a sentir com fa 10 anys, tornar-nos a emocionar com aleshores. Noves cançons, noves gires,... tot això pot espatllar (o no) els records que tant gratament guardem dins nostre. I el fet de veure'ls cada cap de setmana en una festa major diferent també farà que deixin de ser aquells ídols de la nostre joventut (la meva infància), per ser un grup més d'aquells que ja fa mandra veure'ls.



Present


Però avui és el dia tant esperat. No us enganyo ni exagero si dic que fa 3 nits que em costa dormir (i no és per la calor, que ja no en fa!!). Avui serà el dia en que es fondran passat i present. En el futur no hi vull pensar.



Sopa de Cabra - Capítol 1 from enderrocktv on Vimeo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada