dilluns, 16 de gener del 2012

40 anys

Ahir apareixia al diari una notícia que em va omplir de nostàlgia. Sí, l'Escola Mare de Déu del Mont ahir complia 40 anys. La MEVA escola!!! Bé, de fet, només vaig estar-hi 6 anys de la meva vida, però quins anys!!! Els primers companys, les primeres mestres, les primeres classes,... 

Em sembla increïble que essent tant petita, pugui recordar-me de tants detalls de quan hi anava. Recordo cada dematí enganxant gomets sobre el temps, el racó de penjar les jaquetes, el racó de les joguines, les llarguíssimes hores de pati; els dilluns en rotllana comentant què havíem fet el cap de setmana; recordo quan ens varem disfressar de Cobi, de conillets votant sobre d'una pilota i de pastorets; recordo també quan li tallàvem les cames a la Vella Quaresma; l'excursió al forn de pa on varem fer panets i com no, quan varem anar al zoo de Barcelona a veure la famosa Orca Ulisses. També els dies d'aniversari que se celebraven amb un esmorzar a base de cacaolat i galetes. 

Ja de més gran, el tamany del pati es va ampliar de forma inversament proporcional al temps que teniem per gaudir-ne. Recordo les primeres classes d'anglès i els protes del llibre (en Morgan i la Maria): també quan varem aprendre a sumar i restar amb una muntanya de botons sobre la taula. Recordo el joc AEIOU i el joc de comprar colors (que crec que eren una invenció de la nostra escola i que només es jugaven allà), les famoses gomes i cordes de saltar; quan ens fèiem un turbant amb la jaqueta del xandall de color verd i jugàvem a que érem ninjes (sí, era l'època de l'Hatori) el partits de futbol o les imitacions de les Spice Girls (havies de triar, una cosa o l'altra). Recordo quan "sense voler" colàvem pilotes a l'altra banda de l'altíssim mur, i ens preguntàvem on devien anar a parar... Recordo la cua que havíem de fer per rentar-nos les mans abans d'anar a dinar, i també recordo que sempre m'oferia voluntària per aguantar la tovallola amb què ens eixugàvem les mans. Recordo l'últim dia de curs, quan anàvem a Ca la Roser a comprar gelats. També mals records, quan venia a veure'm la meva àvia i parlàvem a través de la valla del pati, i em posava a plorar perquè volia sortir d'allà... Recordo aquell porxo immens, la casa de la portera, la sorrera i quan varem pintar la paret de la sorrera en motiu dels 25 anys de l'escola. 


Ui tant si recordo els 25 anys de l'escola... com si fos ahir, i ja n'han passat 15!!! Aquella super celebració al teatre parroquial del barri, una nit que va ser llarguíssima i emocionant amb la participació d'alumnes i ex-alumnes. Emocionant... si aquest any es fa algun tipus de celebració, per suposat que m'agradaria ser-hi!! 





Quan jo hi estudiava, aquesta porta tant xula no hi era... S'entrava per davant
de la pista, amb aquella doble porta de color verd i aquell escaló...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada